2013. november 9., szombat

Erdővidék turisztikai lehetőségei


Kedd este nagy volt az érdeklődés az Albert Zoltán idegenforgalmi menedzser és a Papucs András geológus által tartott Turizmus Erdővidéken – Avagy meddig ér a takarónk? című vetítettképes előadás iránt.
Az előadók ismertették a térség erősségeit: vonzerő, alapszintű akarat, részleges anyagi fedezet, és a gyengeségeit: hiányzik a szaktudás, hiányzik a bizalom, fair-play hiánya, stratégia hiánya. Mint kiderült, van potenciál, vannak látnivalók, meg lehet fogni a turistákat. Ötletek hangzottak el, milyen programokkal lehetne szórakoztatni az idejáró vendégeket, esetleg hosszabb ittlétre rábírni őket. Rávilágítottak, Erdővidék nincs felkészülve a tömegturizmusra, a székely ember nem elég rugalmas ilyen dinamikus, ugrásszerű fejlődésre. Túlságosan hagyományőrzők vagyunk, néha elfelejtjük, hogy „a hagyományos is valamikor új volt”.
Kihasználatlan „kincsként” sorolták fel a látnivalókat, mint a Masztodon lelet, Vargyas-szoros, olaszteleki és vargyasi Daniel-kastélyok, helyi termékeket, hagyományokat, szolgáltatásokat és hiedelmeket, történeteket. Sikeres példaként merült fel a bölöni Fekete Gólya panzió, amelynek lefedettsége 40%-os, és egyenletes a növekedés.
Két ösvényt ismertettek, amelyeken el lehet indulni: az első a fogyasztókra alakított termékek, második pedig a létező termékhez fogyasztót keresni. Reklámozni kell Erdővidéket, „az Erdővidék márka nem létezik, de ki lehet alakítani” – mondta Albert. Az előadás végén feltették a „Hogyan tovább?” kérdést, a helyi vendéglátással foglalkozó vállalkozók elmondták véleményüket, meglátásaikat, kérdezhettek a meghívottaktól.
A beszélgetés végén elhangzott a rettegett mondat: „Erdővidék nem arra hivatott, hogy turizmusból éljen”. Persze akadnak, akik sikeres vállalkozást működtetnek, de ez elenyésző.


Bardocz Andrea

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése